onsdag 12 november 2014

Buenos Aires, Argentina!

Vi har redan varit i Argentina snart en vecka.  Buenos Aires är en otroligt vackert stfartyget som kom. Full av gröna parker och vackra monument. Staden är väldigt stor men pckså organiserad. De har tåg, tunnelbana och buss (jämfört med Bogotá som har buss... och buss). För oss blir det såklart ingen taxi, så vi fick lära oss att fråga runt när vi skulle ta oss hem. Jag måste säga att Carlos har rätt i en sak, numrerade kvarter och gator är bättre än namn på gator. Det finns ju ingen logik!! Där är faltoskt Bogotá bättre, mycket lättare att ta sig runt själv.

Här i Buenos Aires har vi bott hos Lalita, en kvinna som Carlos lärde känna i Ecuador. Hon har tagit hand om oss helt otrolig bra. En dag komhon hem med tårtor, mackor och alla möjlighet ga argentinska godsaker... bara för att vi skulle prova! hihi ^^ En kväll träffade vi hennes föräldrar och vi drog till en grillresturang. Galet gött kött pch trevligt sällskap!

Buenos Aires är vårvackert och varmt! Helt klart värt att besöka. Här kommer lite bilder från våra äventyr i B.A. Enjoy!

"El puente de la mujer"
El obelisco (obelisken) i Buenos Aires.
Tunnelbana, vilken lyx!
Riktigt trevlig kväll med Lala och hennes föräldrar.
Lalas bästa vän Ceci, trevliga argentinskor! ;)
Alla dessa bakelser... Kommer rulla tillbaka till Colombia!
China town, Carlos fick prova vårrullar med sweetchilisås för första gången! Supergott!

Det där med tango är inte riktigt min grej, jag är lite för oseriös ;)
"La bombonera", hem till många kända fotbollsspelare!
De har sveriges färger på sitt lag då de gick ner till hamnen och sa att den första flaggan de såg skulle bli deras lags färger. Snacka om att jag blev förvånad när jag såg MINA färger överallt!! ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar