måndag 17 december 2012

Hasta la vista, Sverige!


"Om det inte finns på internet har det inte hänt..."

Om ca 10 timmar bär det av mot Peru. Än så länge har ingen resfeber infunnit sig och förhoppningsvis ska jag kunna få några timmars sömn inatt. Nu sitter jag och min kära far och fixar det sista inför resan. Papper ska fyllas i, försäkringspapper ska skrivas ut och en hel del annat. *pust*

Innan jag kommit fram till Peru, Cusco, kommer jag ha besökt ett antal nya platser. Två nya kontinenter på en dag! Med tanke på att den längsta resan jag gjort själv är från Norge till Sverige så kan man kanske förstå att jag är aningen orolig. Men om allt går som det ska så tar resan 32 timmar och förhoppningsvis är jag framme klockan 07.10 (13.10 svensk tid) i Cusco.

Sverige - Holland, Belgien
Holland - Atlanta, Georgia
Atlanta - Peru, Lima
Lima - Cusco

I Peru ska jag jobba på ett sjukhus i en staden Cusco. Det är en del av mitt projekarbete där jag ska göra en studie om hygienrutiner. Cusco ligger ca 3400 m över havet, och inte allt för långt därifrån ligger den berömda inkastaden "Machu picchu". Jag ska bo hos en peruansk familj och tanken är att jag ska kunna klara mig på den spanskan jag kan. Mitt spanska-lexikon är packat så i nödfall får jag väl rota fram den.

Väskan är packad. Rebecka är taggad. Hasta la vista, baby!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar